Arbetsförmedlingen och det här med att söka jobb...

Jag har kanske inte nämnt det här i bloggen men jag blev arbetslös i höstas efter att ha jobbat någon månad på alebäcks stuter (som jag även hade säsongs anställning på sommaren innan) där jag hade ett vickariat. Innan det så jobbade jag hos fredrik m persson som driver ett travstall strax utanför skara. Men tillbaka till nutiden. Jag beslutade i höstas att jag inte skulle skriva in mig på arbetsförmedlingen då jag skulle till indien och jag ville inte ha massa krångel med a-kassan och grejer. Så idag hade jag mitt första riktiga möte med min handläggare( som inte är min riktiga handläggare tydligen) och vi satt säkert och pratade i säkert en timma om allt möjligt. Om allt ifrån vad jag har gjort tidigare till vad jag vill göra i framtiden. Detta är första gången jag har blivit vänligt bemött på Af och inte gått där ifrån och kännt mig helt nertryckt i marken. Det enda jag har att påpeka är att de inte har något alternativ som jag kan välja om man har som jag gått Naturbruk häst och det tycker jag är lite dåligt, så nu har jag fått fylla i att jag har gått en bred gymnasial utbildning. Detta känns inte så bra om det skulle vara så att det dyker upp ett hästjobb och dom bara ser min profil med bred utbildning. Men jag skall höra med dom nästa gång om vi kan fixa det på något sätt. Nu skall jag i alla fall börja med att söka en massa jobb och sen rapportera detta till min handläggare. Så om ni hör att dom söker en hästskötare eller ja vad som hellst någonstans så får ni gärna höra av er ! :)

Vi avrundar med en bild ifrån min gamla arbetsplats Alebäcks stuteri

På bilden ser ni avelshingsten Dream Vacation



Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: jaaa visst är det härligt :')

2010-01-21 @ 22:10:10
Postat av: Hannah

jag söker en hästskötare (A)

2010-01-21 @ 22:35:44
URL: http://hannahnicklasson.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Arbetsförmedlingen är ett mörker. Att söka jobb är heller ingen hit, men pengar måste man ha för att föda sina älsklingar!



Trevlig blogg

2010-01-22 @ 02:34:30
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Kajsa

att söka jobb är hemskt! Levt på min sambo sedan sep/okt och enbartgått på timanställningar. Nu har jag fått ett vk inom vården ända fram tilld lillen i magen ska ploppa ut :) Du kommer hitta något hästjobb snart, du är ju så duktig! :)

2010-01-22 @ 10:50:33
URL: http://kajsalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0