Lake Toba/Tuk tuk/samosir och allt vad det heter!

Vi anlande till Parapat sen pa eftermiddagen och fick vanta tills kl 6, da farjan till Tuk tuk gick. Vi gick av vid Hotel Carolina som jag och min familj bodde pa sist vi var dar. Hotellet hade blivit valdigt mycket storre och ocksa mycket dyrare, for samma pris (45 000 Rp/ ca 40kr)som vi sist bode precis nere vid vattnet for, fick vi nu ett litet rum langt bort i bak med ca 100 trappor upp. Det fanns ingen toalettring, inget varmvatten, istallet fick vi ett myrbo dar toalettringen skulle ha varit och ventilation genom hal i golvet. Nasta dag flyttade vi till ett annat hotel som heter Lekjon, dar fick vi ett rum for 50 000 rp precis nere vid vattnet. Harligt!

De forsta dagarna tillbringade vid sjon, som ar asiens storsta kratersjo, med sol och bad. Vi tog det valdigt lungt under tiden pa Lake toba da dagarna innan hade varit valdigt hektiska med resor och trekking m.m. Men 2 utflyckter gjorde vi eller ja den forsta var mest en ovning da de anra inte kort moped forut. Sa vi hyrde 4 moppar i 3 timmar bara for att de skulle fa testa. Anna och Hanna tyckte det var as skoj men Bella var lite nervos sa vi beslutade att hon skulle sitta bakom mig ner vi gjorde den langa utflykten.
2 dagars senare hyrde vi tre mopeder och korde ivag. Vi korde samanlagt 7 timmar den dagen och sag bland annat en "strand" och "heta kallor" som inte levde upp till sitt rykte. Jag skall lagga upp bilder pa allt nar jag kommer till en dator som har en uppkoppling som atminstanne nar upp till halften av det vi har hemma.
Transporten till nasta destination var allt uton underbar , men det tanker jag skriva om i nasta inlagg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0