Strul i paradiset!

Idag har varit en underbar dag, eller inte...
Klockan ringde 07.30 och det var bara att packa ihop det sista i ryggsackarna. Vi skulle namligen ta bussen upp till Georgetown. Och efter frukost och och en kort bussfard sa anlande vi pa busstationen Bukit jalil som ligger i utkanten av KL. Klockan var 20 over 9 och behover vi saga att vi blev glada nar de sa att det gick en buss om 10 min?! Det var bara att gora ett stressat besok pa toa, infor den 5 timmar langa bussfarden som forovrigt kostar 35 rm, for att sedan lasta in vaskorna och inta vara platser.
Och dar satt vi i 1h och 30 min, jo och da menar jag att bussen lamnade busstationen 1h och 30 min forsent. Men det ar inte nog med det for nar vi endast akt i 30 min sa stannar bussen och "tankar" och star da still i 40 min till. Och med diverse andra sma stop sa vart vi framme 8 timmar timmar fran det att bussen skulle ha gatt. Harligt!
Val framme i Georgetown sa borjade det vanligt letande efter boende och medans vi gjorde det fick vi reda pa en valdigt overaskande och trist information.
Baten som vi skulle aka imorgon slutade tydligen ga for 1 ar sen. PANIK! Vad skulle vi nu gora? Vi kom i alla fall overens om att vi var tvugna att hitta ett boende forst och efter den langa bussresan hade vi inte talamod till leta sa lange sa vi hamnade pa ett guesthouse som heter Banana och kostar 90 rm for ett 4 bads rum.
Nar vi intagit lite mat sa borjade ett letande efter flygbilljetter till Medan istallet. Och har sprak var tidsplan da vi inte fick nagot plan forens pa mandag. Flygbiljetten kostde 320 rm per person. Men vad skall man gora? Sa nu blir planen att forsoka komma till nagon strand imorgon och sen pa mandag morgon flyga till Medan. Vi har ocksa planerat att nar vi landat i medan ta oss till busstationen och ta oss till Bukit lawang och orangutangerna med en gang.
Allt blir inte som man tankt sig men man far vara glad for att det mesta loser sig i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Mari

Hej! Ingen båt alltså. Ha det så sköt i solen. Hår har vi också sol men inte samma temperatur! Mari

2011-03-05 @ 15:06:40
Postat av: Anonym

Va med i min bloggtävling och du kan Vinna ett par Roeck-grip sommar från Roeckl värde 357kr!!!

http://hastryttaren.blogg.se/2011/march/bloggtavling-vinn-ett-par-roeck-grip-sommar-f.html#comment

2011-03-12 @ 12:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0